rallyfrallan

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Hej mitt vinterland

Av Susanne Klaasma - 29 januari 2012 21:09

Vinterns bästa dag hittills! Idag, den 29 januari 2012, var i särklass BÄST av alla vinterdagar hittills. 2-3 dm snö, -5 grader och STRÅLANDE sol hela dagen. Alltså, jag är helt överlycklig! Dagar som dessa får mig att må så bra. Dagar som idag måste man bara vara ute och det glädjer mig att se så många promenera, åka skidor och bara vara. Det blir ju också så att när det är sånt här väder är det svårt att lämna kameran hemma, jag vill fota allt!


Imorse när kylan fortfarande bet lite i kinderna tog jag och Frasse bilen ut till Hundklubben i Bastmora för att träffa lite trevligt rallyfolk och träna lite på hundmöten. Det var öppen träning idag igen. Amanda & Tira, Ulla & Gloria, Margita & Mira och Camilla & Gandi var där från förra gången och även några "nya" ekipage hade hittat ut till Bastmora i det vackra vädret. Agneta kom ut en stund i gemenskapen men hon satt fast inne i klubbstugan på utbildning så hon hade ingen Dino med sig idag. Här kommer ett litet bildregn från vår träningsdag.

 Delar av gänget obseverar banan och det ekipage som går banan. Maria med mamma & Ray, Margita & Mira och Ulla & Gloria.    

     

Camilla & Gandi visar var skåpet ska stå! En 360 grader vänster med full kontakt och fullt fokus. Mellan varven fick Gandi ta igen sig lite i solen medan matte pysslade med annat. Han är bra ståtlig den där Gandi.

 

Ulla & Gloria visar momentet sitt-gå runt och även här syns kontaktetn mellan hund och förare tydligt.  

   

Anna & Jessie gick en snygg spiral-höger och titta så fint Jessie söker mattes ögonkontakt.Snyggt

 

Maria & Ray genomför momentet sitt framför-vänster ingång med bravur. Även Ray har fullt fokus på sin förare. Jag måste säga att SHK Södertälje har riktigt många duktiga rallylydnadsekipage! Så kul!

 

Margita & Mira går spiralen. Duktiga lydnads-"tibben" Mira har som vanligt koll på matte, inga konstigheter!

 

Är man en stjärna går man utan koppel! Tira är så väluppfostrad att självaste Mary Poppins skulle häpna. Amanda & Tira har det finaste samarbetet man kan ha och en ömsesidig respekt för varandra som gör att dom två tillsammans lyser på rallybanan.

   

Även Anders ville prova på rallylydnad och får lite instruktioner av Anna. Det var nog inte så pjåkigt ändå... :)


Det som är så bra när man är många är att man kan hjälpas åt att hålla varandras hundar, speciellt när någon matte måste gå runt och fota allt som händer... Då är det tur att man har en Amanda som förbarmar sig över "den lilla svarta", och ännu bättre är det när "den lilla svartas" matte lyckas föreviga den mysigaste lilla bildserie mellan två fyrbenta och en tvåbent. Tira <3 Amanda <3 Frasse!

       


Sämre kan man ha det än sol & snö och ett glatt gäng som sällskap. Men efter en timme började Frasse tröttna och vi åkte hem för lite lunch och vila. Men efter en powernap för Frasse och lunch för mig bar det iväg ut igen, och den här gången fick vi  även med oss husse ut! Vi tog bilen och åkte till stora skogen med Frasse så att han för allra första gången fick springa fritt och spåra som han ville. Första gången i skogen alltså. Oj vad han älskade det!

     

 

Lycka säger Frasse!!! Efter en liten skogsrunda tog vi vägen förbi Ragnhildsborgsbacken och hästarna som finns där. Det var spännande tyckte Frasse, dels med hästarna men även med allt folk som åkte pulka och skidor i backen. En hel del hade tagit sig dit och det var mysigt att se ungarna köra på led i skidskolan och alla färglada skidkläder som lyste upp den snövita pisten. Kanske dags att prova?

     


Det var vad jag kan bjuda på i bildväg från denna underbara vinterdag. Hoppas snön får ligga i ett par veckor till så jag och Simon hinner testa skidbacken som ligger runt hörnet. Trevlig söndagkväll kära läsare!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Klaasma - 2 september 2012 21:08

I torsdags åkte jag och mamma med frans och Elli till Högbo, Sandviken för utställning i dagarna tre. Låt oss säga såhär: det regnade! Punkt. Konstant regn torsdag till lördag natt har ju gjort helgen aningen blöt och det har ju faktiskt dämpat stämn...

Av Susanne Klaasma - 21 augusti 2012 00:09

Igår var det dags att vänstervarva lite i ringen igen. Norrköpings internationella utställning, en utställning jag har fina minnen från med Douglas ...

Av Susanne Klaasma - 12 augusti 2012 09:57

Idag är sista dagen här i Spanien, imorgon bitti åker vi hem igen. Men det ska bli lite skönt faktiskt, man saknar ju dom där hemma... ...

Av Susanne Klaasma - 10 augusti 2012 23:20

Idag har det hänt mycket utan att det egentligen hänt så mycket. Makes sense? Vi har jobbat på bra och fått mycket uträttat, vi har teambuildat med ett superroligt "på spåret"-quiz, kul att en annan kan få vara med och tävla nån gång! :D Men dagens r...

Av Susanne Klaasma - 10 augusti 2012 00:22

Idag har vi fortsatt vårt arbete med arbetsplaner och formstiv bedömning. Men vi har även hunnit med lite annat kul! Första besöket på stranden till exempel. Tyvärr är det brännmanetsepedemi här i vattnet vid den spanska solkusten så det blev inget b...

Presentation


Jag heter Susanne och är en sport- och hundtokig tjej som gillar att skriva och fota. Bloggen kommer handla om det mesta och jag kommer bjuda på en hel del bilder från både vardag och lite mer festliga tillställningar. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Länkar

Frasse Bus

Det här är lilla Frasse, eller egentligen Lufsenburgs For The Good Times. Han är en fransk bulldogg, en fralla, och är född hos Marianne och Leif på kennel Lufsenburg.

 

Just nu har vi precis debuterat i utställningsringen och vi går valpkurs varje måndag. Med tiden har vi som mål att börja träna rallylydnad men Frasse måste bli lite äldre först.

Douglas

Det här är Douglas - Lufsenburgs Browneyed Handsome Man, även han från kennel Lufsenburg

 

Douglas är min första fralla och en del av mitt hjärta. Tyvärr miste jag en del av mitt hjärta i spetember 2011 då han insjuknade i cancer och fick somna in. Den här bloggen är uppkallad efter Douglas, rallyfrallan, eftersom han var en hejare på rallylydnad.

 

Douglas - Älskad & saknad

 


Ovido - Quiz & Flashcards