rallyfrallan

Alla inlägg under mars 2012

Av Susanne Klaasma - 14 mars 2012 11:16

För mig är det första tecknet på att våren är i antågande Vasaloppet. det är först efter Vasaloppshelgen jag på allvar ens börjar fundera på att leta snödroppar, tussilago och annat vårigt. Men om Vasaloppet, för mig, är det första tecknet på att våren är på väg så är tussilago det, för mig, första tecknet på att våren faktiskt ÄR HÄR. Igår såg jag årets första gula underbara tussilago. Välkommen vår!

   

Av Susanne Klaasma - 12 mars 2012 22:59

Idag var det avslutning på valpkursen som vi gått under åtta veckors tid. Tråkigt måste jag säga. Kursen har varit mycket givande och alla som har gått kursen har gjort såna enorma framsteg! Himla kul att se. Frasse har gått från duktig till ännu bättre, mitt lilla hjärta. Här kommer några bilder från dagens avslutning.

 

Nelson, den som gjort de allra största framstegen! Från att skälla oavbrutet vid blotta åsynen av en annan hund har han de senaste två gångerna på kursen själv tagit kontakt med de andra hundarna och lekt lite. Utan skall!! Helt galet bra gjort av familjen, vilket jobb familjen lagt ner!

 

Bambi...

   

Vejron...

     

Underbara härliga Ivan! Frassen vapendragare på kursen. Ivan är coolast i stan, så är det!

   

Frasse.

 

Uppställning. Försök att få med alla på bild. Inte helt enkelt...

 

Hela gänget utom Vilda.

Hela gänget samlat! Tyvärr saknas lilla Leija som inte kunde komma på dagens avslutning.

   

Här är lilla Leija fast från ett annat kurstillfälle.


Tack alla kursdeltagare och tack till Katti & Bodil som planerat en grymt bra valpkurs!


Av Susanne Klaasma - 10 mars 2012 07:59

Här kommer en liten hyllningvideo till underbara, fina, goa Frans Bus, sex månader den 7 mars  

 

Av Susanne Klaasma - 7 mars 2012 11:10

Idag firar vi ett halvt års kalas här på Elsarostigen! Det är Frans "Frasse Bus" Bulldogg som blir sex månader idag, tiden går så fort! Dagen började med finfrukost för frasse, han fick en heeeel leverpastejsmörgås (stor som en tumnagel) dagen till ära. Mums tyckte lill-Frans! Här kommer lite bilder på Frasses första sex månader i livet  


       

Frans som liten plutt, bara 4 veckor gammal   

Här med sina syskon i valplådan på Björkåsen.

   

 

Syskonen heter, med start från den minsta brindeltiken till höger: Pärlan, Walther, Zkurkh, Denny, Winston, Greta, Frans, Hardy och Zelma.


Sen var det dags för Frans att flytta hem, en  dag av lycka!

             

Så liten, så söt!

         

Med syskonen Greta, Hardy och Zkurkh, och pappa Zumo. På Veterinärboden för att ta 12-veckorssprutan.

Men liten blir snabbt stor...

         


...och när man blir stor får man göra saker! Exempelvis gå på valpkurs...

   


...gå på utställning...

   

           


...följa med på rallyträning...

     


...och på ringträning!

           


Annars är det skönt att bara vara hemma också, gå i skogen och kanske leka med någon kompis. Det är livet!

           


Frans och brorsan Denny:

           


6-månadersdagen firar Frans Bus med att väga in på EXAKT 11 kilogram!

           


Jag vill också passa på att gratulera Frasses syskon idag!

 

Pärlan. Bild lånad av matte Anna Hansson på kennel Clowndogs.

 

Zelma. Bild lånad av Isabella Sörman.

 

Greta. Bild lånad av Ninnie Lundgren.

   

Zkurkh, här med pappa Zumo. Bild lånad av Ninnie Lundgren.

 

Denny...

...och naturligtvis de resterande syskon som jag tyvärr inte har nån bild på. Och grattis kennel Lufsenburg till urfina och supertrevliga valpar!


Glad halvårsdag alla busungar!   





Av Susanne Klaasma - 3 mars 2012 21:04

Idag fick Frasse finbesök från hufvudstaden, brorsan Denny kom nämligen på en lekstund. I fyra roliga timmar var han här och trots att Denny tyckte att Frasse var liiiite jobbig ibland så hade dom riktigt kul och kom bra överens.

               

Leken började med springtävling över (alldeles för) stora domäner. Sen övergick whippetleken i brottningsmatch...

       

Frasse lekte lite charader med Denny och drog lappen som det stod "likna en surikat" på...

 

Trots att det mest hela tiden var lek och bus så hann grabbarna med att tycka om varandra lite iallafall...

 

  

"Nä fy va ljust det är här, vi springer bort till skuggan Denny!"

 

Hur bedårande är inte två runda frallarumpor? :D

 

Man blir liksom varm i hjärtat när man ser hur kul dom har, och jag tror nog att dom känner igen varandra från valplådan även om dom var lite försiktiga med varadra dom första två...sekundrarna! Roligt har dom haft idag och Frasse sover nu gott i sin BIA-bädd.

 

"ATTACK!!!"


Såhär såg det ut inomhus (när grabbarna inte var åtskiljda...):


 

Trevlig fortsatt lördagkväll vänner!

Av Susanne Klaasma - 3 mars 2012 10:37

Igår var jag, syster Eva-Lena, min sambo Björn och syrrans man Patrik på Oscarsteatern och såg Spamalot!! De andra hade fått biljetterna av mig i kombinerade julklappar/födelsedagspresenter och det blev uppskattat! Jag säger bara en sak: föreställningen var fantastiskt bra!!!! I några av huvudrollerna ses Henrik Dorsin, Henrik Hjelt, Kim Sulocki, Johan Glans och Adde Malmberg.


Musikalen är baserad på Monte Pythons film "Holy Grail" och det är ju helt skruvat sjuk, och så fantastiskt rolig! Bäst på scen var nog, enligt mitt tycke, Kim Sulocki som kung Arthurs hjälpare, ni vet han med kokosnötterna! :D

Även Johan Glans med sitt fantastiska minspel rev ner stora applåder fråna alla inklusive mig själv. Alla var ju naturligtvis bra men dessa två herrar var något alldeles extra! Jag rekommenderar verkligen Spamalot om man vill få sig ett gott skratt. Jag tror den passar dom flesta åldrar då den trots lite "fulhumor" ändå är rumsren. Så gå och se den! Det får bli mina slutord i detta inlägg.

         

Presentation


Jag heter Susanne och är en sport- och hundtokig tjej som gillar att skriva och fota. Bloggen kommer handla om det mesta och jag kommer bjuda på en hel del bilder från både vardag och lite mer festliga tillställningar. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Länkar

Frasse Bus

Det här är lilla Frasse, eller egentligen Lufsenburgs For The Good Times. Han är en fransk bulldogg, en fralla, och är född hos Marianne och Leif på kennel Lufsenburg.

 

Just nu har vi precis debuterat i utställningsringen och vi går valpkurs varje måndag. Med tiden har vi som mål att börja träna rallylydnad men Frasse måste bli lite äldre först.

Douglas

Det här är Douglas - Lufsenburgs Browneyed Handsome Man, även han från kennel Lufsenburg

 

Douglas är min första fralla och en del av mitt hjärta. Tyvärr miste jag en del av mitt hjärta i spetember 2011 då han insjuknade i cancer och fick somna in. Den här bloggen är uppkallad efter Douglas, rallyfrallan, eftersom han var en hejare på rallylydnad.

 

Douglas - Älskad & saknad

 


Skapa flashcards